Pero i njegov bicikl

utorak, 08.11.2011.

K potomstvu u metropolu 2011 II dio

DAN DRUGI

Kartu drugog dana putovanja možete pogledati ovdje
.

Iako nam je to bila želja da se domaćinu prije odlaska toplo zahvalimo na gostoprimstvo, ujutro nigdje nikoga od naših domaćina. Jest da su sinoć napomenuli, ukoliko se ujutro ne vidimo, da tiho zatvorimo vrata za sobom i nastavimo put, ali ipak zbog ugodno prospavane noći i ugodnog osjećaja u jutro pred put, javljala nam se želja da se barem zahvalimo domaćinima na toj okrijepi duše i tijela. No dobro, što je, tu je!
Prije samog kretanja, napravili smo jedan naš portret, na kojem se, kao suprotnost onom jučerašnjem snimku iz picerije, vidi ozarenost i spremnost duše i tijela za nastavak.

Jutarnji zajednički snimak pred polazak

Župa Svetog Alojza Stepinca, još jedan pozdrav našim domaćinima pred nastavak puta

Kao pravi ovisnik, moj brat je prije nastavka putovanja obavezno morao konzumirati jutarnju dozu kofeina. To znači natrag u centar grada od sinoć, gdje smo izabrali jedan od kafić i na njegovoj terasi zasjeli, i sjedili, i sjedili i sjedili. I sjedili dok više nismo mogli uteći suncu koje nas je sve toplije i toplije zagrijavalo, pa smo si konačno priznali da je vrijeme da se krene. Zahvaljujući blagodati digitalne fotografije, dozvolio sam si (besplatan) luksuz snimanja istih objekata i prizora od sinoć, samo sada osvijetljenih sunčevim zrakama iz drugog kuta.
Centar grada, bez prolaznika i drukčije osvijetljen suncem, za razliku od sinoć

Reklama Podravke na glavnom Koprivničkom trgu

U nastavku putovanja nije bila potreba više ni za kakvim vraćanjem, nego smo nastavili krstariti gradom prema izlazu za Zagreb.
Kako bi bilo doći u Rim a ne vidjeti papu, tako bi bilo doći u koprivnicu a ne vidjeti Podravku. Prvo smo prošli kraj nove upravne zgrade sa pijetlom, zatim smo ovo putovanje začinili žličicom Vegete, da bi na kraju prošli pored starog pogona Podravke, primjerom stare industrijske arhitekture.

Zgrada u kojoj je mozak Podravke i pijetao ispred nje

Sve to začinite žlicom Vegete

Polako smo napuštali centar Koprivnice, a i veći dio grada kojeg je željeznica tek blago dodirivala najzapadnije njegove dijelove. A kako je naša cesta za Zagreb bila još zapadnije od željeznice,trebalo je preći preko ili proći ispod te magistralne željezničke pruge Zagreb - Madžarska . Cesta, kojom smo išli iz grada, je vijugala negdje desno, a mi smo ispred sebe vidjeli neku vrst pješačkog pothodnika kojim smo prošli ispod željeznice
I ako je pješački, i mi, biciklisti, smo se provukli kroz njega

Iako je mrak oko nas, pred nama je svijetla budućnost

Odmah iza pothodnika, uz samu željeznicu, došli smo do putokaza za Zagreb i krenuli prema jugu i to podužom biciklističkom stazom koje je postojala i dalje iako smo odavno napustili Koprivnicu.
Koprivnicu smo već napustili, ali tu su biciklistička staza i magistralna željeznica

Kuća je oko nas bilo sve manje i manje a cesta je išla, u početku malom, a zatim sve većom i većom uzbrdicom. Savladavali smo neki mali prijevojčić preko zapadnih obronaka Bilogore. Kad smo se popeli na vrh, ili nam je, kako će se kasnije pokazati, ono što smo vidjeli izgledalo vrhom prijevoja, skrenuli smo sa ceste te u jutarnjoj hladovini ispod nekog drveta na podmetaču/karimatu improvizirali trpezu, pa iznijeli ono što smo jutros u gradu kupili, te počeli „prvi i najvažniji“ dnevni obrok.
Priprema trpeze za doručak

I opet je pauza, ovaj put za doručak, prešla sve moguće vremenske okvire i opet smo zaključili da bi „malo trebali i voziti a ne samo pričati“ i opet sam shvatio, vidio, zaključio da mi je putna brzina najveća kad vozim sam. Ali sam i opet vidio da je najbolji gušt voziti s nekim, da se s tim nekim najbolje ispričam kada vozim bicikl, i da takvo vrijeme provedeno u vožnji s tim nekim smatram najljepšim trenucima života svoga.
A osim toga nismo pred sobom imali neku strašnu kilometražu, jučer je bio najduži dan u godini, pa imamo dnevno svjetlo sve do pola deset navečer. A do toga valjda ćemo doći u metropolu.
Kao što već napomenuh, suprotno očekivanju, cesta je još neko vrijeme išla uzbrdo što našim punim stomacima i dugim odmorom umrtvljenim mišićima, nije baš odgovaralo. Srećom nije trajalo dugo, pa se sve pretvorilo u kraću nizbrdicu a zatim je uslijedilo naizmjenično gore-dolikanje.

Jedno doljeod mnogih gore-dolikanja

Naizmjenično smo prolazili šumovito bespuće i sela. jedno od njih je bilo zanimljivog imena – Carevdar (pisano kao jedna riječ mada je možda u početku bilo dvije).
Mjesto zanimljivog imena

Što se sunca i njegovog grijanja tiče, počelo je opet pržiti kao i jučer, no pojavio se ugodni sjeverac koji je imao dvostruko pozitivan učinak. Prvo, učinio je temperaturu zraka manjom a tile i žegu podnošljivijom, a drugo, obzirom da smo danas vozili uglavnom put juga, puhao nam je u leđa.
A onda dobrodošli u Križevce!
U obliku table kraj ceste.


Wellcome to …

Iako sam u ranijim planiranjima upisao obavezni obilazak centra ovog grada, sada me prošla volja za tim. Priznajem da me je jučerašnja vožnja, gadna i po kilometrima i po žezi, iscrpila iznad očekivanja, pa se dio umora prenio i na današnji dan. Bilo mi je više nego dovoljno društvo s kojim danas vozim i stalno, slabije ili jače, verbalno pretakanje, tako da me prošla volja za dodatnom egzotičnošću.
Neka me Križevčani izvijeste što sam propustio zaobilazeći jezgru njihovog grada.
A ako nisam bio u centru, ne znači da baš ništa nisam vidio od Križevaca.
Prvo smo se strmoglavili kratkom, ali vrlo strmom nizbrdicom u grad kojeg smo promatrali s visin
e.
Spust u Križevce

Zatim se moj brat sjetio da nema novaca na računu mobitela i da negdje treba kupiti bon. Valjda je Onaj gore, koji upravlja usudom svih nas ovdje dolje, ispred nas postavio Merkatorov veliki trgovački centar. Kojemu ni najmanje nije smetalo što je danas nedjelja, pa je radio punom parom (nije ovo „onaj“ omraženi socijalizam u „onoj“ državi kada je nedjeljom bilo sve zatvoreno). A ispred Merkatora veeeelika hladovina, ona od jutros, dakle još ne obasjana današnjim sunčevim zrakama pa stoga vrlo svježa, a u toj hladovini (opet) veeeelika klupa (u ovom putovanju stalno mi se javljaju klupe u kladovini).
Velika, danas sunčevim zrakama još nedodirnuta, hladovina i klupa u njoj

Ja, kao čovjek od povjerenja ostadoh čuvati bicikle i rekoh bratu da prvo meni donese pivo a onda nek' se unutra zadržava kol'ko 'oće!
I sjeduckam ja tako dokono i pijuckam orošeno pivo, zvjerluckam okolo po ljudima i prizorima, kad mi pažnju privuče balkon na zgradi preko put sa raskošnim cvijećem. Toliko me je to cvijeće dojmio da sam istog trena posegnuo za foto-aparatom.

Ne znam kako se ovo cvijeće zove, ali mi je izgledalo toliko lijepo da nisam mogao odoljeti i ne snimiti ga

U nastavku je opet uslijedilo gore-dolikanje, zbunivši me jer prema mojoj interpretaciji terena kakav je prikazan na karti ovdje bi trebala biti ravnica. Ostaje mi nejasno jesam li ja pogriješio ili karta, ali srećom uzbrdice nisu bile ni strme ni dugačke, a poboljšavale su dojam o krajoliku.
Negdje između Križevaca i Vrbovca

Kao u nekoj bajci, ispred nas se pojavi – dvorac. i to lijepo uređen sa lijepom alejom ispred njega. sve pod crtu. na ulazu smo saznali da se radi o dvorcu Bratovštine Sveti Vinko.
Iznenadni dvorac kao iz bajke

Osobna karta dvorca na ulaz u njegovo dvorište

U opustjeli Vrbovec smo ušli oko dva sata tog vrelog poslijepodneva. Da je bilo vrelo kazuje i termometar mog ciklokompjutera, a i moj fotoaparat koji je tu sliku napravio valjda pomućenog svog umjetnog uma zbog te vrućine.
Vrućina je udarila u pamet i ciklokompjuteru, pa se zamutio

Jedva smo našli birtiju sa hladovinom po mjeri,a kad smo je našli dali smo se istjerati tek nakon dvije ture.
A zbog te vrućine, a i zbog blizine Zagreba, sve ćešće svraćali u birtije u kojima smo sve duže bivali. Sa piva smo prešli na nešto bezalkoholno, ali su nam jezici bili jednako neumorni. Općenito taj dan su oni jedini bili u pravoj formi.

Negdje iz Vrbovca. Srećom ovu uzbrdicu i ovu cestu smo izbjegli. Ali lijepo izgleda, barem na slici

Dolaskom u Sesvete ušli smo u Zagrebačku gužvu koju ni vrelo vrijeme ne može ublažiti. Prepustio sam se bratu da me vodi po metropoli, ipak je ovo njegov grad. Kad je bio pravi trenutak za to, rastali smo se. On svojoj kući a ja sinu u stan
Kod sina je slijedio već ustaljeni postupak odmaranja, tuširanja i presvlačenja, da bi navečer Father and Son izašli na tradicionalno pivo.
Skor današnjeg dana je skoro 103 km. Osnovna značajka njegova nisu krajolici usputni, ni događaji zanimljivi, već dugo očekivani i zbog razno-raznih razloga odgađani fini, lagani, spori, nesputani razgovor dvojice starih prijatelja koje ni činjenica da su braća ne sputava da to budu.

Nakon dana drugog mjerač se diči prijeđenim kilometrima

DAN TREĆI

KArtu trećeg dana putovanja možete pogledati ovdje.

Iako je ovo ljeto višestruko pretjeralo sušom, žegom i dužinom, ovo moje tradicionalno putovanje nije moglo proći bez prijetnje o kiši koja će „noćas zahvatiti najzapadnije krajeve a do jutra će se proširiti na cijelu zemlju“. Gledajući situaciju na Internetu, to nije bilo tako zlokobno kako su preko radija i televizije najavljivali, pa se nisam previše ni brinuo. Osim toga, već sam tradicionalno navikao da ovakvih problema pri ovakvom putovanju imam, manje-više, svaki put. Zato sam mirno, skulirano, ustao oko pola sedam, tiho se iskrao iz stana da sina i njegovog cimera ne probudim, i odpedalirao petnaestak minuta do glavnog kolodvora po oblačnom, ali još uvijek, suhom vremenu. Kupio kartu za sebe, uz napomenu blagajnice da ću za bicikl platiti u vlaku i ušao u zadnji vagon koji, ni on a ni ostali, nisu imali ništa posebno gdje bih ostavio bicikl. Uz blagu nervozu, u strahu kako će kondukter primiti ovo moje prijevozno sredstvo, čekao sam polazak. No, umjesto polaska došao je kondukter koji mi je blago, skoro prijateljski, savjetovao da bicikli prebacim naprijed, najbolje tik do lokomotive, jer ova dva zadnja vagona idu samo do Novske (!).
Nakon polaska vlaka fino, uljudno mi je naplatio standardno paušalnih 30 kn za bicikl. Po, nama običnim smrtnicima zbunjujućoj i nerazumljivoj, odluci Vrha (sa velikim V) Hrvatskih željeznica, njima je potpuno svejedno vozi li se moj bicikl od Zagreba do Sesveta ili od Zagreba do Splita. Cijena prijevoza je ista. Pa sad, tko razumije shvati će. A ako takvih ima neka mi elektronskom poštom pošalje objašnjenje jer ja, i pored svoje akademske obrazovanosti, to ne razumijem. Možda ne razumijem zbog svojih godina, tko zna?

Prijevozna karta za mene, komada jedan

Karta za moj bicikl, komada jedan

Dolaskom u Novu Gradišku, sunce je već rastjeralo pola oblaka na nebu, tako da je uslijedila igra mačke i miša između njih. Čas je oblak prekrio sunce, a čas me je sunce obasjalo.
Pa iako nije pala kiša, temperatura zraka je pala, pa je vožnja postala fest ugodna, bez obzira što iz Gradiške slijedi duga uzbrdica, srećom dovoljno blaga da se može voziti.
Kako je vrijeme za vožnju postalo ugodno, a bilo je tek pola jedanaest ujutro, odlučio sam da ovaj treći dan ovog putovanja ne bude smo puki povratak kući.

Pješačka zona/korzo u Novoj Gradiški

Prvo sam svratio u Cernik, mjesto veće od sela ali ipak manje od grada, tik uz prve sjeverne kuća Nove Gradiške. Možda baš zato što se tijesno stisnuo uz svojeg južnog susjeda nikad nije do kraja izbistrio svoj status. A možda mu to nije ni bitno, nego mu je bitnije što je naširoko poznat po svom velikom franjevačkom samostanu. Kojeg sam odlučio danas posjetiti. Barem izvana.
Skrenuvši sa glavne ceste prema Požegi u usku ulicu, prvo sam zapazio zanimljivu malu kućicu koja je imala dva kućna broja. Manji valjda iz nekog davnog doba kada je tu bilo manje kuća, a veći kada su novosagrađene kuće unijele pomutnju poštarima, pa su sve, kako bi današnji informatičkim rječnikom rekli –resetirali, i podijelili nove brojeve.

Oronula uspomena rezidencije iz nekog davnog vremena sa dva kućna broja

I dok sam ja u sebi pretakao sudbinu koju je ovaj oronuli kućerak preživio, ispred mene se pojavio mali trg sa kupolicom pokraj kojeg je bila crkva sa samostanom.
Nešto kao trg ispred franjevačkog samostana i crkve

Ostavio sam bicikl u hladovini da se odmara, pa sam snimio vanjski izgled crkve i samostana kao i raskošnu unutrašnjost barokne crkve. Odao sam priznanje domaćinima crkve što su glavna vrata crkve ostavili otvorenima, a zatvorili su slijedeća, staklena, kroz koje se lijepo mogla vidjeti unutrašnjost crkve. Tako su slučajnom putniku-namjerniku, kao što sam ovaj put bio ja, ostavili priliku da odmori dušu promatrajući unutrašnjost i po želji u miru malo s Bogom popriča. A mir je bio svuda oko mene. Tek jedva negdje iz daleka dopirali su glasovi ljudi, tiho de mi ne smetaju, a opet dovoljno glasno da se ne uplašim samoće.
I nakon dužeg vremena koje je u ovakvim slučajevima kontemplacije, mira i odlutanosti u nekim svojim mislima, uvijek prekratko, prisilio sam se na nastavak puta.

Crkva i franjevački samostan u Cerniku

Unutrašnjost franjevačke crkva u Cerniku

Drugi razlog zbog kojeg ovaj povratak kući nije samo povratak kući je Strmac. Iako će te vidjeti da postoji tabla mjesta kraj ceste, teško da ima par kuća, ali je zbog smještaja u gustu Psunjsku šumu od davnina bio svojevrsno lječilište za plućne bolesnike.
Cesta prema Strmcu, to i putokaz kazuje, odvaja se od ove glavne i blagom uzbrdicom vodi slijedećih 6 km do tog mjesta. A dalje ništa, bolje rečeno nastavlja se u obliku nekog razrovanog šumskog sokaka čija je isključiva namjena izvlačenje drva sa Psunja. To znače da je neizvodljiv nikakav krug nego se jednostavno mora tih 6 km gore, a zatim dolje. Dobro, ovo dolje i ne bude tako strašno, ali ovo gore…
Ma, u stvari i to gore nije da se ne može. Naprotiv, ako se čovjek ne žuri, odveze sve to bez problema, istina s malom zadihanošću, jer se ipak penjemo prema Psunju. Zanimljivo je ispred sebe promatrati zeleni Psunj kojem se postupno približavam. Usput su tu i seoske kuće sela Šumetlica Cernička. Iza tog sela, kada polako zalazimo o sve bližu i bližu šumu, uz cestu žubori potok koji se zove Šumetlica.

Nakon skretanja sa glavnog puta, slijedi blaga uzbrdica prema šumovitom Psunju

Cesta počinje sve više i više vijugati, praktično prolazi kroz šumu da mi iznenada iskrsnula tabla sa dobrodošlicom u mjesto Strmac. A istini za volju to mjesto čini tri, kako se stručno kaže, građevinska objekta.
Vijuganje kroz šumu ispred Psunja

Wllcome to… iako se ne vidi ni jedna kuća

Prvi od ta tri, prema kronologiji na kako sam vozio, je – napušten. A radi se o ogromnom zdanju na kojem se ispred glavnog ulaza, gledajući u dobrano izblijedjela slova, može pročitati Hotel Strmac. Odavno već taj hotel ne dočekuje goste. I njega je iznijeto ama baš sve, svi prozori su poskidani, tako da je postao jad i bijeda nečega što je nekad bio. Ako netko od rijetkih prolaznika još i zastane, kao ja sada, onda mu ovi, mogu slobodno reći, posmrtni ostaci nijemo ispričaju o nekim pravim, starim, dobrim vremenima, kada se ovdje od silne gužve neprekidno čula cika, graja i smijeh. A sada trune i raspada se daleko od bilo kojih, a kamo li glavnih putova, pa se za trenutak štrecne i probudi kada eto netko, pa bio to i biciklist, navrati do njega poklonivši mu zajednički tren vremena.
I protiv svoje volje osjetio sam kako mi se grlo steže, gledajući tu oronulost u ovoj zelenoj oazi mira i tišine. U ovo mahnito današnje doba ljudi će si, možda, i dozvoliti trenutak predaha i odmora, ali samo ako je to usput, da ne dangube previše. A otići ovako 10-tak km od centra Gradiške, da bi se oko sebe samo šuma promatrala – e to se ne isplati!

Posmrtni ostaci jednog hotela

Nastavio sam dalje asfaltom cestom da mi neki slijedeći prizori otjeraju sumorne misli koje su mi se motali po glavi dok sam nijemo razgovarao sa onim što je ostalo od hotela. A taj slijedeći prizor je bio lijepo ozidani izvor koji se rasipno razbacivao hladnom bistrom vodom čežnjivo se nadajući da će netko nekad, kao ja sad, zastati i uzeti kap dvije koje neće nepovratno otječi na putu prema Crnom moru, već će sada, ovog trenutka, gašeći tom nekom žeđ, u tom nekomu izazvati puna usta zahvale za ugodno sad tek proživljene trenutke. Nažalost ovom izvoru, takvi su trenuci veoma rijetki.
Moje dužno poštovanje prema izvorima, ma gdje bili

Kao potpuni kontrast dosadašnjoj pustoši, ispred mene se pojavila raskošna dvokatnica sa ogromnim dvorištem. Taman kada sam pustio na volji svojemu oduševljenju da sa rasplamsa, na ulazu sam pročitao da je ovo što vidim Samostan Bolničkog reda od boga.
Samostan…

…i njegova osobna karta

Treći, istovremeno i zadnji, građevinski objekt je to u punom smislu riječi. Čini ga ogromna, novosagrađena bolnica za psihijatrijske slučajeve.
Zar to nije ironija. Ovakav rajski mir i tišina u ovoj kisikom i ostalim za dušu ljekovitoj atmosferi, postao je utočiše onima čija duša se nije mogla pomiriti sa okrutnom stvarnošću.
Ponekad i sam sebe vidim takvog, a da i ja ovim štićenicima ne pravim društvo, između ostalog, pomaže mi ovaj bicikl i ovakve vožnje.

Bolnica u mirnom, zelenom okruženju

I na samom, stvarnom, kraju ovog putovanja ostalo mi je vratiti se onih 6 km, sada lijepom blagom nizbrdicom, na glavnu cestu i već znanim putem, dopedalirati se do kuće.

Današnji skor je bio skromnih, ali ipak zanimljivih, 52 km.

Za razliku od prošla dva dana, ovo danas je tek rekreacijska vožnjica, barem prema prijeđenim kilometrima

Sada, kad ste sve pročitali, ove, a i druge, slike možete pogledati ovdje.

08.11.2011. u 20:29 • 0 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Dijeli pod istim uvjetima.




Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Komentari

Komentare bilo koje vrste, molim pošaljite na
pero.dupcek@gmail.com

Neke od ovih putopisa na Engleskom jeziku možete vidjeti ovdje.

Retro

Priča Prva: The First Time Ever My Bike Saw The Camera
O prvom biciklu i prvoj slici prvog bicikla (godina 1982)

Priča Druga: Dan kad se rodila ideja
O mjestu, okolnostima i duhovnom stanju naratora pri rađanju ideje o vožnji bicikom na more (godina 1983)

Priča Treća: Prvi put na more biciklom
O ostvarenju ideja rođene u Priči Drugoj i zašto najbolje ali i najbolnije učimo na svojim greškama (godina 1984)

Priča Četvrta: Tara i most na njoj
Pod kojim okolnostima je vaš narator doživio jedan od dva naj trenutka života svog (godina 1985)

Priča Peta: Prvi put s curom na more
Kako je izgledala romantika oko mene, oko nje i oko bicikla 1986 godine

Priča šesta: Medeni mjesec 1987
Najmedeniji od svih Medenih mjeseca, jer je začinjen posebnim začinom - biciklom

Priča Sedma : Vršič 1990
Biciklom na 1611 metara nad morem

Priča Osma : Sa sinom preko Velebita 2000
Kako je pokušaj. da tata i mama sina uvedu u ljepote biciklizma, počeo kao u raju a završio kao u paklu

Vožnj(ic)e dnevne

Vožnja prva s ljetovanja 2009
O obilaskuTrogira i o požaru na Čiovu

Vožnja druga s ljetovanja 2009
O vezi između onog odlaska na more prije 42 godine i ovog danas, te kakve veze ima željeznica s tim

Vožnja treća s ljetovanja 2009
Kako sam krenuo na izvor rijeke Jadro, a završio na ćevapima u Splitu, vozeći preko Klisa i Kliške utvrde

Vožnja prva oko Otočca
Preko Vrhovina i Korenice, pa poreko Krbave prtenim putem (uz strah od medvjeda) do Čanka i povratka u Otočac (07/2009)

Vožnja druga oko Otočca
Zašt je Krasno polje krasno, po čemu su posebni putari ovog kraja, zašto sam hladio točkove, kako sam se popeo na Vratnik i zbog čega/koga sam se žurio u Zagreb (07/2009)

Petak Trinaesti
Kako sam iz skupine biciklista koji ĆE pasti, prešao u skupinu biciklista koji SU pali

Imotski Omiš 2010
Kako sam prije 28 godina krenuo, a sada završio putovanje i kako sam ispucao preko 300 snimaka foto-aparatom i to u jednom danu


Una 2009
Zašto su je stari Rimljani zvali Jedna i Jedina - Una

Priča iz Požeškog kraja
Kako izgleda grad u kojem živim i kako treniram duh i tijelo za vožnje po bijelom svijetu


Jankovac 2011
Obilazak Papuka sa posebnim osvrtom na Jankovački slap

Ružica Grad 2011
Rutinska vožnja Kutjevo - Orahovica - Kutjevo sa nerutinskim dodatkom grada iz naslova

Derventski vašar
Priča o sretnom djetinjstvu sa neočekivanim završetkom

Buško Blato 2008
Obilazak najvećeg Bosanskohercegovačkog jezera

Okolo Psunja 2012
Obavezna vožnja po Požeškom kraju (i okolici), barem jedanput u sezoni

Okolo Splita 2012
Turistički obilazak Splita i okolice, posebno zanimljiv nama, kontinetalcima

Bjelolasica - Kapela 2008
Od Ogulina preko Bjelolasice, Drežnice, Jezerana i Kapele u Ogulin

Slovenija 2007
Putovanje po Sloveniji na kojemu sve što je moglo zabrljati zabrljalo je

Viseći most
Povratak na viseći most preko rijeke Ukrine nakon 45 godina

Okolo Vučjaka 2013
Obilazak brda za kojeg sam čuo još u osnovnoj školi

Marija Bistrica 2009
Preko Sljemena do velikog Marijinog svetišta

Manje o biciklu, a više o strahu
Priča o jednom strahu, pobijeđenom na kraju

Žumberak - Plešivica 2015 I dio
Prvi dio - po Žumberku i do Jastrebarskog

Žumberak - Plešivica 2015 II dio
Drugi dio - po Plešivici

Graditelj svratišta I dio
Svratište je nekad bilo na Turiji a sad je samo prijevoj, a zašto je tako interesantno pogledajte ovdje

Graditelj svratišta II dio
Nastavak priče o prijevoju Turija

Karolina I dio
O jednoj od cesta kroz Gorski kotar

Karolina II dio
Drugi dio priče o cesti Karolinom nazvanoj

K potomstvu u metropolu 2017 I dio
Prvi dio priče o jednodnevnom putovanju u metropolu uz pomoć vlaka

K potomstvu u metropolu 2017 II dio
Drugi dio priče o jednodnevnom putovanju u metropolu uz pomoć vlaka

Arizona 2017
Obilazak biciklom tržnice Arizona u Bosni

Jankovac 2019
Preko Planine Papuk prašnjavom cestom do Jankovca, a potom od Orahovice opet preko Papuka

Istra 2020 - I dio
Prvi dio priče o Istri kakvu do sada nisam znao

Istra 2020 - II dio
Drugi dio priče o Istri kakvu do sada nisam znao

Vožnje višednevne

Jajce 2010
Zašto me to mjesto zove k sebi više od 40 godina, kako ipak nisam išao sam, i zašto ljeti po žarkomu suncu Bosna izgleda tako lijepa

Krk-Delnice 2007
Što se dobije kad se kombiniraju bicikl i vlak

K potomstvu u metropolu 2008
Prvo u nizu putovanja do svog potomstva, koje je na fakultetu, iz Požege u Zagreb

K potomstvu u metropolu 2009
Drugo putovanje do potomstva u Zagreb, i kako sam pokisnuo i duhom i tijelom

K potomstvu u metropolu 2010
Treće putovanje do potomstva u Zagreb i prvo samostalno noćenje u životu

K potomstvu u metropolu 2011 I dio
Četvrto putovanje do potomstva u Zagreb I dio

K potomstvu u metropolu 2011 II dio
Četvrto putovanje do potomstva u Zagreb II dio

Međugorje 2005 I dio
Biciklirati hodočašće ili hodočastiti bicikliranjem - prva četiri dana

Međugorje 2005 II dio
Biciklirati hodočašće ili hodočastiti bicikliranjem - peti šesti dan


Međugorje 2005 III dio
Biciklirati hodočašće ili hodočastiti bicikliranjem - zadnja četiri dana

Vukovar 2007
Posjet gradu heroju uz malu pomoć prijatelja vlaka


Ivankovo 2012
Od Požege preko jezera Borovik do Ivankova i nazad

Virovitica 2012 prvi dan
Od Virovitice do Požege

Virovitica 2012 drugi dan
Od Požege do Virovitice

Očevija 2013 I dio
Prvi dan Brod - Posavski Podgajci i drugi dan Posavski Podgajci - Modračko jezero

Očevija 2013 II dio
Treći dan Modračko jezero - Očevija i četvrti dan Očevija

K potomstvu u metropolu 2014 I dan
Prvi dan puta u Zagreb 2014

K potomstvu u metropolu 2014 II i III dan
Drugi i treći dan puta u Zagreb 2014

Krk - Gorski Kotar 2014 I dan
Prvi dan vožnje po otoku Krku

Krk - Gorski Kotar 2014 II dan
Drugi dan vožnje po otoku Krku

Krk - Gorski Kotar 2014 III dan
Treći dan vožnje umjesto na otoku Krku, bio je po Gorskom Kotaru

Đakovo - Aljmaš 2014 I dan
Prvi dan hodočašća Požega - Aljmaš

Đakovo - Aljmaš 2014 II dio
Drugi dan hodočašća Požega - Aljmaš

Međugorje 2014 dan 02-08
Prvi dan velikog putovanja

Međugorje 2014 dan 03-08
Drugi dan velikog putovanja

Međugorje 2014 dan 04-08 i dan 05-08
Treći i četvrti dan velikog putovanja

Međugorje 2014 dan 06-08
Peti dan velikog putovanja

Međugorje 2014 dan 07-08
Šesti dan velikog putovanja

Međugorje 2014 dan 08-08
Sedmi dan velikog putovanja

Međugorje 2014 dan 09-08 i dan 10-08
Osmi i deveti dan velikog putovanja

Međugorje 2014 dan 13-08
Nakon dva dana odmora, slijedi priča o dvanaestom danu velikog putovanja

Međugorje 2014 dan 14-08 i dan 15-08
Trinaesti i četrnaesti dan velikog putovanja

Međugorje 2014 dan 16-08 i dan 17-08
Zadnja dva dana velikog putovanja

Sombor Subotica 2015 I dan
Prvi dan putovanja Vojvodinom

Sombor Subotica 2015 II dan
Drugi dan putovanja Vojvodinom

Sombor Subotica 2015 III dan I dio
Prvi dio trećeg dana putovanja po Vojvodini

Sombor Subotica 2015 III dan II dio
Drugi dio trećeg dana putovanja po Vojvodini

Sombor Subotica 2015 IV dan
Četvrti dan putovanja Vojvodinom

Sombor Subotica 2015 V dan
Peti dan putovanja Vojvodinom

Sam u ljeto 2015-to I dio
Prvi dio samotnog putovanja ljeta 2015-e

Sam u ljeto 2015-to II dio
Drugi dio samotnog putovanja ljeta 2015-e

Sam u ljeto 2015-to III dio
Treći dio samotnog putovanja ljeta 2015-e

Sam u ljeto 2015-to IV dio
Četvrti dio samotnog putovanja ljeta 2015-e

Sam u ljeto 2015-to V dio
Peti dio samotnog putovanja ljeta 2015-e

Od Kravice do Hvara I dio
Prvi dio putovanja od slapa Kravica na Trebižatu do Sućuraja na otoku Hvaru

Od Kravice do Hvara II dio
Drugi dio putovanja od slapa Kravica na Trebižatu do Sućuraja na otoku Hvaru

Od Kravice do Hvara III dio
Treći dio putovanja od slapa Kravica na Trebižatu do Sućuraja na otoku Hvaru

Krasno između 20 godina I dio
Prvi dio priče o dvije vožnje istim putem sa vremenskim razmakom od 20 godina

Krasno između 20 godina II dio
Drugi dio priče o dvije vožnje istim putem sa vremenskim razmakom od 20 godina

Otok Hvar, drugi pokušaj - I dio
Prvi dio priče o drugom pokušaju vožnje preko otoka Hvara

Otok Hvar, drugi pokušaj - II dio
Drugi dio priče o drugom pokušaju vožnje preko otoka Hvara

Otok Hvar, drugi pokušaj - III dio
Treći dio priče o drugom pokušaju vožnje preko otoka Hvara

Belišće 2018 - I dio
Prvi dio dio priče iz Slavonskog kraja

Belišće 2018 - II dio
Drugi dio dio priče iz Slavonskog kraja

Knin - Split I dio
Prvi dio priče o posebnom putovanju godine 2020-te

Knin - Split II dio
Drugi dio priče o posebnom putovanju godine 2020-te

Knin - Split III dio
Treći dio priče o posebnom putovanju godine 2020-te

Knin - Split IV dio
Četvrti dio priče o posebnom putovanju godine 2020-te

Una - Uvod i prvi dan 2019
Priča o rijeci Uni, jednoj i jedinoj

Una - Drugi dan, povratak i nakon povratka, 2019
Priča o rijeci Uni, jednoj i jedinoj

Una - Opet prvi dan 2021
Priča o rijeci Uni, jednoj i jedinoj

Una - Opet drugi dan 2021
Priča o rijeci Uni, jednoj i jedinoj

Una - Treći dan
Priča o rijeci Uni, jednoj i jedinoj

Una - Četvrti dan
Priča o rijeci Uni, jednoj i jedinoj

Una - Peti dan, I dio
Priča o rijeci Uni, peti dan I dio

Una - Peti dan, II dio
Priča o rijeci Uni, peti dan II dio

Una - Šesti dan, I dio
Priča o rijeci Uni, šesti dan I dio

Una - Šesti dan, II dio
Priča o rijeci Uni, šesti dan II dio

Gorski Kotar - Prvi dio
Prvi dio trodnevne vožnje po Goskom Kotaru 2021 godine

Gorski Kotar - Drugi dio
Drugi dio trodnevne vožnje po Goskom Kotaru 2021 godine

Gorski Kotar - Treći dio
Treći dio trodnevne vožnje po Goskom Kotaru 2021 godine

Gorski Kotar - Četvrti dio
Četvrti dio trodnevne vožnje po Goskom Kotaru 2021 godine

Varaždin - Prvi dio
Prvi dio priče o vožnji kroz Mariju Bistricu, Varaždin i Varaždinske Toplice

Varaždin - Drugi dio
Drugii dio priče o vožnji kroz Mariju Bistricu, Varaždin i Varaždinske Toplice

Ljubljana 2022 - Prvi dio
Prvi dio priče o trodnevnom putovanju po Sloveniji

Ljubljana 2022 - Drugi dio
Drugi dio priče o trodnevnom putovanju po Sloveniji

Ljubjana 2022 - Treći dio
Treći dio priče o trodnevnom putovanju po Sloveniji

K potomstvu u metropolu 2022 - Prvi dio
Prvi dio priče o putovanju do potomstva

K potomstvu u metropolu 2022 - Drugi dio
Drugi dio priče o putovanju do potomstva

Ilok - Prvi dio
Prvi dio priče o putovanju od Vinkovaca do Iloka i nazad

Ilok - Drugi dio
Drugi dio priče o putovanju od Vinkovaca do Iloka i nazad

Gradačac, Gračanica I dio
Prvi dio priče vožnje oko brda Trebova(c)

Gradačac, Gračanica II dio
Drugi dio priče vožnje oko brda Trebova(c)

Blidinje I dio
Prvi dio priče o najvećem putovanju u 2023. godini

Blidinje II dio
Drugi dio priče o najvećem putovanju u 2013. godini

Blidinje III dio
Treći dio priče o najvećem putovanju u 2023. godini

Blidinje IV dio
Četvrti dio priče o najvećem putovanju u 2023. godini

Blidinje V dio
Peti dio priče o najvećem putovanju u 2023. godini

Blidinje VI dio
Šesti dio priče o najvećem putovanju u 2023. godini

Blidinje VII dio
Sedmi dio priče o najvećem putovanju u 2023. godini

Blidinje VIII dio
Zadnji dio priče o najvećem putovanju u 2023. godini